راهنمای سفر به امارات متحده عربی(دبی)

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای سفر به امارات متحده عربی(دبی)

راهنمای سفر به امارات متحده عربی(دبی)

اطلاعات ضروری

  • اختلاف ساعت با تهران: ۰۰:۳۰+
  • پول رایج: درهم امارات (AED)
  • نکته:در دبی با دلار هم می‌شود پرداخت‌ها را انجام داد.
  • نرخ تبدیل ارز: ۱۰ درهم = ۲.۷۲ دلار آمریکا
  • زبان رسمی: عربی (زبان انگلیسی هم به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود)

وضعیت آب و هوایی

شهر دبی آب و هوای بسیار قابل پیش‌بینی دارد. تقریبا در هیچ زمان از طول سال بارانی در این شهر نمی‌بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوریل با هوای گرم و خوشایندی در طول روز و شب روبرو هستیم. اما از شروع ماه مه که معولا تا شش ماه هم به طول می انجامد، گرمای هوا طاقت فرسا می‌شود. نکته خوب و قابل ذکر این است که حداقل، رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا کم است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های شهر دبی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترین حالت خود قرار دارند. همانطور که حدس می‌زنید، ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را می‌شود فصل‌های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید و در طی این مدت می توان هتل‌هایی با قیمت های خوب پیدا کرد، به خصوص در رنج قیمت‌های بالا که ممکن است در زمان‌های پرگردشگر بسیار غیر منطقی باشند.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

از آنجایی که دبی شهری بسیار لوکس و گران است از نظر هاستل تنوع چندانی را نمی توان در آن مشاهده کرد. می توانید برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی حدود ۷۳ تا ۸۴ درهم بپردازید.

دبی هزینه‌ی اقامت در هتل دبی از نظر هتلداری کیفیت بسیار خوبی دارد. اکثر هتل های این شهر مدرن، تمیز و دارای استاندارد بین‌المللی هستند. از این رو ممکن است با قیمت های نسبتا زیادی مواجه شویم. اگر بخواهیم آن ها را بر اساس قیمت و تعداد ستاره دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

  • ۱ ستاره       ۱۴۶ تا ۲۹۳ درهم
  • ۲ ستاره        ۱۷۲ تا ۴۰۰ درهم
  • ۳ ستاره        ۱۷۲ تا ۹۵۸ درهم
  • ۴ ستاره        ۱۸۷ تا ۱.۶۳۳ درهم
  • ۵ ستاره      ۳۰۱ تا ۲.۸۸۴ درهم
هتل ساحل جمیرا
هتل ساحل جمیرا

دبی

متوسط قیمت مواد غذایی

اگر در رستوران‌ها یا هتل‌های دبی  غذا میل کنید با قیمت‌های بسیار گرانی روبرو خواهید شد. با این وجود اگر کمی جستجو کنید می توان قیمت‌های منطقی تری در دیگر نقاط این شهرِ همیشه در حال گسترش بر روی گردشگران بین‌المللی پیدا کنید. به طور کلی هزینه‌ها به شرح زیر است:

صبحانه: معمولا هتل‌های این شهر صبحانه ارایه می دهند، اگر اینطور نبود می توانید یک وعده صبحانه را در رنج‌های قیمتی متفاوتی در هرکجای شهر میل کنید. (۱۲ تا ۲۵ درهم)

ناهار: رستوران‌های زنجیره‌ای Shawarma تقریبا در هر جایی از دبی یافت می‌شوند که قیمت‌های به نسبت ارزانی هم دارند. به علاوه گرینه‌های انتخابی زیادی برای خوردن فست‌فودهای غربی وجود دارد. (۱۵ تا ۳۰ درهم)

شام: همانطور که گفتیم اغلب رستوران‌های این شهر قیمت‌های بالایی دارند. اما اگر دنبال جایی ارزان‌تر هستید، پیشنهاد می کنید بر روی رستوران‌های هندی کمی تامل کنید. احتمالا با ذائقه‌ی اکثر ما ایرانی‌ها هم سازگار هستند. (۲۵ تا ۴۰ درهم)

شورما (Shawarma): واقعیت این است که مشکل بتوان از این رستوران‌های (ساندویچی) زنجیره‌ای به راحتی چشم پوشی کرد. چرا که هم قیمت مناسبی دارند هم غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ای ارایه می دهند. (۵ تا ۸ درهم) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۱۰ و ۱۶۷  درهم تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. هزینه‌ی حمل و نقل دبی از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردا است که شامل کشتی (Abra)، اتوبوس، تاکسی و مترو می‌شود.

هزینه‌های حمل و نقل

Abra: این یکی از آن دست وسایل نقلیه‌ای است که در زمان سفر به دبی، حداقل یک بار باید امتحان کنید. کشتی‌های کوچکی که حدود ۲۰ نفر ظرفیت دارند و از یک طرف نهر به آن طرفش جابجا می‌شوند. هزینه‌ی سوار شدن بر این کشتی های کوچک برای هر نفر ۲ درهم می‌شود. در حال حاضر ورژن جدیدتر و مشروط به هوای این کشتی‌ها تولید شده است که کمی بی روح هستند اما راحتی بیشتری را به ارمغان آورده‌اند و هزینه‌ی سفر با آن‌ها ۴ درهم می‌شود.

اتوبوس: اگر برای رسیدن به مقصد عجله‌ای نداشته باشید، اتوبوس ها انتخاب مناسب و ارزانی هستند. شبکه‌ی اتوبس‌های دبی گسترده است و هزینه‌ی جابجایی از یک طرف شهر به طرف دیگر آن حدود ۴.۱۰ درهم می‌شود. قسمت جلوی اتوبوس‌ها به بانوان و خانواده‌ها اختصاص یافته است.

تاکسی: محبوب‌تری و راحت‌ترین راه برای طی کردن مسافت‌های دور در دبی تاکسی است. حداقل کرایه تاکسی۱۲ درهم و رفتن از یک طرف شهر به طرف دیگه‌ی آن حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درهم هزینه ‌دارد. برای رفتن از دیره به سمت بازار دبی ۲۸ درهم، از دیره تا بازار امارات ۵۰ درهم و از دیره تا بازار وافی هم ۲۰ درهم هزینه دارد. و در نهایت هزینه‌ی هر ۳ کیلومتر جابجایی با تاکسی در این شهر ۸ تا ۱۲ درهم می‌شود.

مترو: در حال حاضر خطوط قرمز و سبز متروی دبی تقریبا عملیاتی است. متروی این شهر  از ساعت ۵:۵۰ دقیقه‌ی صبح تا ۱۱ شب (روزهای هفته) و مشغول به کار است، البته در آخرهفته‌های میلادی(پنج شنبه و شنبه) مقداری بعد از ساعت ۱۱ هم کار می کنند. مترو در روزهای صبح جمعه تعطیل است و بعد از ساعت۱:۳۰ دقیقه‌ی ظهر شروع به کار می کند. هزینه‌ی جابجایی از این طریق با توجه به مسافت بین ۱.۸۰ تا ۵.۶۰ درهم می‌شود.

بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در دبی

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی

آکواریوم در زیر طبقه‌ی هم کف بازار دبی قرار دارد و دارای یک تونل ۵۱ متری است که فرصت پیاده روی خریدارن در زیر آب هنگام شنای بی وقفه‌ی بیش از ۳۳.۰۰۰ کوسه، سفره‌ماهی و مارماهی را فراهم می کند. همچنین در اینجا یک باغ وحش دریایی وجود دارد که شامل دسته‌ی پنگوئن‌ها و سمورهای دریایی می‌شود. به علاوه این امکان وجود دارد تا درون یک قایق با کف شیشه‌ای بنشینید و در آکواریم به قایق سواری مشغول شوید یا اینکه درون قفس بروید و از نزدیک کوسه‌ها را تماشا کنید و به ماهی‌ها غذا بدهید.

نکته‌ها:

  • به صورت آنلاین پکیج های پیشنهادی را که گاهی ارایه می‌شود بررسی کنید. قیمت‌ها بسته به تجربه‌ی شما از آکواریوم کم و زیاد می‌شود.
  • بخشی از این اکواریوم در بازار دبی به صورت رایگان به روی عموم باز است.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

برج خلیفه

برج زیبای برنزی و شیشه‌ای خلیفه، بلندترین بنای جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع است. این برج شامل ۳ ایوان برای نمایش محیط بیابانی و شهری اطراف از جمله مرتفع ترین آن‌ها که در طبقه ۱۴۸ واقع شده است. آسانسورها، بازدیدکنندگان را با سرعت ۱۰ متر در ثانیه تا طبقه‌ی ۱۲۴ بالا می‌برند تا به تماشای نسخه‌ی کوچک شده‌ی دبی، خلیج همیشه فارس و کویر بنشینند.

نکته‌ها:

  • برای بازدید از بالای برج خلیفه، در طبقه‌ی همکف بازار دبی از قبل بلیط تهیه کنید.
  • اگر زمان سفر به این برج را برای شب معین کنید، می توانید دیدی همانند یک پرنده و همچنین فرصت تماشای رقص فواره ها در دریاچه‌ی کنار برج را بدست آورید.
  • بزرگسالان برای ورود به برج باید ۱۲۵ و خردسالان (۴ تا ۱۲ سال)  ۹۵ درهم هزینه بپردازند.

دوبی

دوبی

دوبی

 

دوبی

لذت خرید سوغاتی در سوق البهار (Souk Al Bahar)

سوق البهار یک بازار مدرنیزه‌ شده است که به طور همزمان جذابیت قدیمی و آسایش عصر حاضر را ارایه می دهد. این بازار که بر روی آب واقع شده است و منظره‌ای از فواره‌ی دائمی دبی را فراهم می کند، در غذاهای بین‌المللی تخصص دارد. رستوران‌های این مکان تقریبه هر نوع غذایی را سرو می کنند. از فلافل گرفته تا هوموس، ادویه کاری، ماهی، چیپس و غذاهای گیاهی می‌شود در اینجا پیدا کرد. همچنین اگر احساس خستگی کردید و نیاز به کمی آرامش داشتید، تعدادی کافه وجود دارد که می توانید در آن‌ها مدتی توقف کنید.

نکته‌ها:

  • سوق البهار نزدیک بازار دبی قرار دارد. احتمالا شما هم پس یک روزخسته‌کننده و خرید های زیاد بخواهید مدتی را در اینجا به استراحت مشغول شوید.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

فواره‌های دبی

از آنجایی که اینجا دبی است، مسلما این فواره‌ها هم بزرگترین فواره‌های رقصنده‌ی جهان هستند. ۶.۶۰۰ چراغ در امتداد ۲۷۵ متر طول دریاچه‌ی برج امتداد دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. نمایش این فوارها از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب هر ۳۰ دقیقه یک بار اجرا می‌شود و آب فواره‌ها تا حدود ۱۵۰ متر به هوا پرتاب می شود.

نکته‌ها:

  • فواره‌ی دبی بعد از ظهرها ساعت ۱ و ۱:۳۰ (جمعه‌ها ۱:۳۰ و ۲) به رقص در می‌آیند.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

بازدید از بازار طلا و ادویه

بازار طلا و ادویه در دیره، در میان کوچه پس کوچه‌ها پنهان شده است. قیمت‌های این بازار منطقی و کیفیت طلاهای آن هم بالا است. چانه زنی بخشی جدایی ناپذیر از معاملات این بازار است. همچنین اطمینان حاصل کنید که جنس های بی ارزش را به شما قالب نکنند، چرا که اصولا هرچیزی را که شما می خرید باید خوب و با کیفیت باشد. اگر هم علاقه‌ای به خرید کردن ندارید می توانید تنها در این بازار مشغول قدم زدن شوید و از دیدن مغازه‌های درخشان و پر زرق و برق آن لذت ببرید.

نکته‌‌ها:

  • بسیاری از طلاهای این بازار ۱۸ عیار هستند که مطابق با سلیقه‌ی غربی ساخته شده‌اند.
  • اگر هزینه‌ی خرید را به صورت نقد (نه با کارت اعتباری) بپردازید، می‌توانید مقدار بیشتری تخفیف بگیرید.

دوبی

دوبی

پارک آبی ویلد وادی (Wild Wadi)

پارک آبی ویلد وادی بزرگترین استخر موجی  در سراسر امارات متحده عربی محسوب می‌شود. چیزهای زیادی برای لذت بردن بزرگسالان و حتی بچه‌ها در اینجا وجود دارد. برای مدتی دوری از صدا و شلوغی هم که شده، چند ساعتی را در این پارک آب سپری کنید. مطمئنا لذت آن در خاطرتان خواهد ماند.

نکته‌ها:

  • این پارک روزانه از ساعت۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است، که اندکی بر اساس تغییرات فصلی این زمان‌ کم یا زیاد می‌شود و هزینه‌ی ورود به آن بستگی به پکیج‌های انتخابی‌تان دارد.
  • اگر تمایل داشید می توانید کمد و حوله اجاره کنید.
  • شناکردن در پارک قابل قبول است، اما نه زمانی که برای غذا خوردن در رستورانی توقف کرده باشید.
  • جمعه ها در دبی، اولین روز آخر هفته محسوب می‌شود، از همین رو این پارک در روز جمعه شلوغ می‌شود.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

بازدید از موزه‌ی دبی

موزه‌ی دبی بهترین مکان  برای نگاهی اجمالی به این شهر قبل از نفت خیزی  و توریستی شدن دبی و تماشای تحول آن در طول چند دهه است. موارد زیادی برای نشان دادن در این موزه وجود دارد. از محدوده‌ سلاح‌های خاورمیانه گرفته تا یک مسجد و حتی سبک زندگی بادیه نشینی عشایری را می توانید در اینجا تماشا کنید.

نکته‌ها:

  • درست در خارج از موزه یک کشتی چوبی قرار دارد که تماشای آن در خلال روزهای مدرن و پرهرج و مرج دبی خالی از لطف نخواهد بود.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

بیابان گردی در دبی

ظاهرا تنها امارات متحده عربی می تواند از یک بیابان خشک و بی آب و علف، یک جاذبه‌ی توریستی بسازد. تورهای بعدازظهری کویر در دبی تا زمانی که خورشید غروب کند، شامل صحرانوردی (با ماشین) سندبوردینگ یا بالون هوای داغ بر بالای شن‌های روان است. بعد از همه‌ی اینها، می توانید در یکی از اردوگاه های عشایری به تماشای جشن سنتی بادیه نشینی مشغول شوید که با رقص شکم، خالکوبی حنا و شترسواری تکمیل می شود.

نکته‌ها:

  • بهتر است برای صحرانوردی در یکی از تورها ثبت نام کنید، چرا که این کار بدون وجود یک همراه با تجربه می تواند خطرناک باشد.
  • یادتان باشد هروقت به صحرا می روید، حتما کرم ضد آفتابف کلاه حصیری، عینک آفتابی و یک قمقمه آب به همراه داشته باشید.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

گشت و گذار در بازار امارات

بازار امارات تماشایی ترین، و یکی از بزرگترین‌ بازارهای دبی است که بازدید از خرده فروشی های آن تجربه‌ای خوب محسوب می‌شود. این بازار ۴۵۰ فروشگاه لوکس و مجلل دارد که هرچیزی از برندهای مختلف را به فروش می‌رسانند. همچنین سالن های این بازار با رستوران‌ها، سینماهای متعدد، باشگاه بدنسازی، چشمه‌ی آب گرم، یک سالن آرایش و حتی یک پیست اسکی سرپوشیده مزین شده‌اند. برای آن دسته از کسانی که فرزند خردسال دارند نیز یک مرکز مراقبت از کودک در این مکان و در پارک موضوعی به نام سیاره جادویی تاسیس شده است که هرکسی می تواند از آن لذت ببرد.

نکته‌ها:

  • برای کسانی که واقعا از گشت و گذار در این مرکز لذت می برند، یک هتل تاسیس شده است که با خیال راحت، تا نیمه شب به خریدهایشان بپردازند.
  • متاسفانه با وجودی که این بازار بزرگ است، اما جایی برای نشستن یا استراحت کردن در آن تعبیه نشده است و شما مجبور هستید در کافه یا رستوران توقف کنید.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

بازدید از مرکز گلوبال ویلیج (دهکده‌ی جهانی)

دهکده‌ی جهانی به خوبی یک فضای شاد را با فروشگاه‌ها ترکیب کرده است. در فضایی به سبک جشنواره ای، غرفه‌های نمایندگی کشورهای جهان، کالاهای مرتبط، مصنوعات و مواد غذایی را به فروش می‌رسانند. همچنین رویدادهای متنوع و سرگرم کننده ای در این مرکز برگزار می شود.  اگر دوست دارید که به سبک مردم محلی از شهر دبی لذت ببرید، دهکده‌ی جهانی مکانی مناسب برای این کار است.

نکته‌ها:

  • برای ورود به این مرکز باید مقدار کمی هزینه بپردازید.
  • دهکده‌ی جهانی تنها از ماه نوامبر تا آوریل و از ساعت ۴ صبح باز است.
  • اگر در آخرین روزهای برگزاری رویدادها از دهکده‌ی جهانی بازدید کنید، می توانید بسیاری از اجناس درون غرفه‌ها را با تخفیف خریداری کنید.
  • برای خرید کردن در اینجا، هنر چانه زدن را فراموش نکنید.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

روستای میراثی دبی

دوتا از چندین پروژه های میراثی دبی در کنار هم واقع شده‌اند. این مکان‌ها در Shindagha و درست در دهانه‌ی نهر قرار دارند. اینجا می توانید خانه‌های ترمیم شده‌ی باراستی (barasti) را که از برگ درخت خرما و گل ساخته شده‌اند، تماشا کنید. این خانه‌ها ویژگی برجسته‌ی زندگی قدیمی اماراتی‌ها  محسوب می‌شود. روستای مذکور ویترینی برای نمایش صنایع دستی قدیمی از جمله سفال، پخت و پز و بافندگی است.

نکته‌ها:

  • بسیاری از صنایع دستی که در روستاها وجود دارد برای فروش هستند.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

رستوران Sahn Eddar

برای خوردن یک دسر یا یک چای عصرانه، جایی بهتر از Sahn Eddar در دبی وجود ندارد. جایی که کرم Chantilly، کارامل نمکی و شکلات تیره مکمل فنجان‌های قهوه‌ی آن است. توقف در این مکان برای میل کردن یک دسر سریع پیشنهاد خوبی است، اما اگر زمان  دارید و میل به خوردن چای عصرانه داشته باشید، همچنین می توانید با ساندویچ انگشتی و شامپاین خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید. اگر دنبال محیطی آرام، به همراه منظره‌ای عالی از طبقه‌‌ی اول برج‌العرب و اجرای زنده‌ی ساز هارپ هستید، این مکان همانی است که به دنبالش هستید.

نکته‌ها:

  • اگر در موقعیتی خاص برای خوردن چای قرار دارید، اجازه دهید که کارکنان رستوران در جریا باشند، چرا که برای مهمانان افتخاری در پایان هر وعده غذا شکلات و دسته گل فراهم می کنند.

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

دوبی

رستوران زنگو (Zengo)

رستوران زنگو مناسب گیاه‌خواران است. با  وجود اینکه در منوی این رستوران می توان غذاهای گوشتی و خوشمزه‌ی زیادی هم پیدا کرد، اما منوی آن سه نوع غذای فوق‌العاده‌ی گیاهی در خود دارد. رستوران زنگو، به صورت کاملا مدرن غذاهای ترکیبی فرانسوی،ژآپنی ومکزیکی  را سرو می کند که در آن‌ها از سبزیجات تازه و با کیفیت مزرعه و گوشت گاو استفاده کرده‌اند. علاوه بر آن می توانید غذای خود را در درون یا روی یکی از سه تراس این رستوران میل کنید و همچنین قبل از شام با یک نوشیدنی خوب در جایگاه مخصوص این کار از خودتان پذیرایی کنید.

نکته‌ها:

  • این رستوران یک بخش مخصوص سوشی و حتی اتاق جداگانه‌ای برای سیگار دارد. پس حتی اگر وقت میل کردن یک وعده غذای کامل را نداشته باشید، می توانید در این بخش‌ها مدتی را سپری کند.
  • این مکان شدیدا هم به گیاه‌خواران و هم به افراد وگانیسم (نوع خاصی از گیاه‌خواری) پیشنهاد می‌شود.
دوبی
نمونه‌ای از غداهای گوشتی در رستوران زنگو

دوبی

دوبی

امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان خوب توریست 95 مفید واقع شده باشد. لطفا اگر پیشنهاد یا انتقادی جهت بهتر شدن محتوای مطالب دارید با ما در میان بگذارید.



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 308
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 951
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 31
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 95
    آي پي امروز آي پي امروز : 103
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 317
    بازدید هفته بازدید هفته : 1259
    بازدید ماه بازدید ماه : 12550
    بازدید سال بازدید سال : 67333
    بازدید کلی بازدید کلی : 902892

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.235.42.157
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.