راهنمای سفر به برمودا

مترجم سایت

تبلیغات

تبلیغات

زبان

فروشگاه کتاب

فروشگاه کتاب

موضوعات

موضوعات

تبلیغات

تبلیغات

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

مکان تبلیغ شما

مکان تبلیغ شما

لینک دوستان

لینک دوستان

توریست را محبوب کنید:

شاهین گشت

تور های نوروزی

راهنمای سفر به برمودا

راهنمای سفر به برمودا

برمودا زیبا، همیشه آفتابی، مکانی آرام و متاسفانه گران است که شاید برای هر گردشگری مناسب نباشد. تفرجگاه‌ها و هتل‌های این جزیره اغلب مملو از جمعیت هستند و این خود گواهی بر جذاب بودن برمودا است. اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشید می‌توانید از تفریح در تعدادی از زیباترین سواحل آمریکای شمالی بینهایت لذت ببرید. همچنین مردم برمودا بسیار خوش برخورد و مهمان‌نواز هستند و علاوه بر آن می‌توانید غذاهایی عالی را در اینجا میل کنید. غارهای شگفت انگیز، آب‌های شفاف و گرم، سواحل شنی زیبا، مسیرهای پیاده‌روی با چشم اندازهای بکر، همه و همه هرآنچه را که از مقصدی جزیره‌ای انتظار دارید برایتان فراهم می‌کند. مطلب پیش رو برای سفری ۵ روزه به برمودا تهیه شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۷:۳۰-

زبان رسمی: انگلیسی

واحد پول: دلار برمودا (BMD)

واحد پول استفاده شده در مطلب: دلار آمریکا (USD)

نوع برق شهری: ۱۲۰ ولت/۶۰ هرتز (دوشاخه نوع A, B)

پیش شماره: ۴۴۱-۱+

شماره ضروری (آتشنشانی، پلیس و آمبولانس): ۹۱۱

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ال.اف (BDA)

وضعیت آب و هوایی

برمودا در همسایگی آمریکای شمالی و کارولینای جنوبی واقع شده است و اقلیمی نیمه گرمسیری دارد. این موضوع بدین معنا است که از بهار تا پاییز، می‌توان انتظار هوای گرم و مرطوب را داشت. زمستان، اما داستانی متفاوت نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. در این مدت، دمای هوا حدود ۱۵ درجه سانتی گراد و رطوبت هم کمتر می‌شود. همچنین نقریبا همه روزه در زمستان، نسیمی خنک و دوست داشتنی از سمت دریا می‌وزد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی کمی در طول سال اتفاق می‌افتد، این کشور اغلب مملو از مسافر است، بنابراین تغییر قیمت‌ها کمی قابل پیش بینی خواهد بود. در طی فصول کم گردشگر،  ماه‌های تابستان و پاییز در مقایسه با بقیه‌ی سال، قیمت‌ها کمی افت می‌کند. در حقیقت، برخی از هتل‌ها تا حدود ۲۵ درصد هم تخفیف خواهند داشت. فصول پیک یا اوج (پرگردشگر) شامل ماه‌های زمستان و اوایل بهار می‌شود. در این مدت از سال، جزیره با جمعیت زیادی روبرو می‌شود به گونه‌ای که بعضی مواقع آن را با کوچ پرندگان برفی از شمال به سمت مناطق گرم‌تر مقایسه می‌کنند. اگر در این زمان از سال به برمودا سفر می‌کنید، باید بدانید که نه تنها قیمت هتل‌ها، بلکه نرخ بلیت و قیمت‌های مواد خوراکی هم با افزایش قابل توجهی مواجه می‌شوند.

هزینه های مرسوم

هزینه هاستل (خوابگاه)

متاسفانه هاستلی در برمودا وجود ندارد.

هزینه‌ی اقامت در هتل

تنها تعداد محدودی هتل و تفرجگاه در برمودا وجود دارد که در سراسر جزیره پراکنده شده‌اند. کیفیت این اقامتگاه‌ها در سطحی بسیار خوب قرار دارد به گونه‌ای که حتی یک تفرجگاه کمتر از ۳ ستاره هم در این مکان یافت نمی‌شود. با این حال، بخش زیادی از هزینه‌های سفرتان را اقامت در هاستل، به خود اختصاص می‌دهد که شاید دلیل اصلی برای اجتناب بسیاری از  گردشگران به سفر به برمودا باشد. در هر صورت میانگین قیمت انواع هتل و تفرجگاه بر اساس کیفت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۲ ستاره         ۱۹۸ تا ۲۱۵ دلار آمریکا

۳ ستاره         ۱۹۷ تا ۴۲۴ دلار

۴ ستاره         ۱۶۱ تا ۵۲۳ دلار

متوسط قیمت مواد غذایی

هزینه‌ی صبحانه مقرون به صرفه: عموما هتل‌ها و تفرجگاه‌های برمودا به همراه اجاره‌ی اتاق، صبحانه‌ی رایگان هم ارایه می‌دهند که شامل قهوه، برنج، لوبیا و میوه می‌شود. در غیر این صورت می‌توانید در بیرون از هتل هم این وعده‌ی مغذی را میل کنید. (۳ تا ۱۰ دلار)

هزینه‌ی ناهار مقرون به صرفه: برنج آب پز به همراه نخود چشم سیاه، غذای محلی مرسوم در این منطقه است که به همراه سبزی سرو می‌شود. (۹ تا ۱۷ دلار)

هزینه‌ی شام مقرون به صرفه: هنگام انتخاب مکانی برای شام، مراقب قیمت‌ها باشید. کشتی‌های کروز، گران‌ترین وعده‌های شام را ارایه می‌دهند. (۱۵ تا ۳۰ دلار)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۶۰  و ۱۲۹ دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی در برمودا

نکته: برمودا به طور کلی به ۱۴ منطقه تقسیم شده است.

بلیت تک سفره (سه منطقه) اتوبوس و کشتی

۴ دلار

تاکسی از یک طرف برمودا به طرف دیگر

۴۰ دلار

کرایه تاکسی صرفا برای سوار شدن

۶.۴۰ دلار

هزینه‌ی اولین ۱.۶ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی

۶ دلار + (۲ دلار برای هر ۱.۶ کیلومتر بیشتر)

 

توصیه‌ هایی برای صرفه‌ جویی در هزینه ها

از قبل اتاق رزرو کنید

همانطور که پیش‌تر بیان شد، هتل‌ها بعضا قیمت‌های بسیار کمی دارند و علاوه بر آن اقامتگاه‌های محدودی هم در این جزیره وجود دارد. بنابراین رزرو جا از یک ماه قبل امری کاملا عقلانی و منطقی خواهد بود. البته می‌توانید به جای اقامت در هتل یا تفرجگاه، یک تخت در خانه‌ی یکی از مردم محلی اجاره کنید. همچنین اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، اجاره‌ی یک آپارتمان از اقامت در هتل به صرفه‌تر است.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. در غیر این صورت، می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در هتل‌های  برمودا حدود  ۱۹۸ دلار  قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ، راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان، آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

موتورسیکلت اجاره کنید

موتورسیکلت مناسب‌ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله‌ی حمل و نقل در برمودا محسوب می‌شود. از آنجایی که اتوبوس‌ها کمیاب و تاکسی‌ها هم بسیار گران هستند، داشتن یک موتور سیکلت به شما آزادی بیشتری در کاهش هزینه‌ها می‌دهد. هزینه‌ی کرایه‌ی یک روز این وسیله‌ی نقلیه از ۵۰ دلار شروع می‌شود، اما اگر برای چند روز آن‌ها را اجاره کنید میانگین قیمت آن به ۳۵ دلار در هر روز می‌رسد.

در مرکز بمانید!

از آنجایی که همیلتون روی سواحل شنی صورتی واقع نشده است، به عنوان مرکزی برای حرکت اتوبوس‌ها و کشتی‌ها به شمار می‌رود. اگر یک آپارتمان اجاره کنید و مراقب نباشید، ممکن است جایی دور از اتوبوس‌ها بیفتید که این موضوع یعنی استفاده‌ی بیشتر از تاکسی‌ها (قاتل جیب شما). بنابراین درون همیلتون یا نزدیکی آن بمانید تا مطمئن باشید به خطوط اتوبوس دسترسی خواهید داشت.

جاذبه ها

خلیج هورس شو (Horseshoe Bay)

خلیج هورس‌شو (خلیج نعل اسبی) با ظاهر نعل اسبی و صورتی رنگ زیبایش و همچنین دریای آبی، از آن دست نقاطی است که در سفر به برمودا نباید از تماشای آن غافل شد. این خلیج مشهورترین ساحل و همچنین یکی از محبوب‌ترین نقاط برمودا به شمار می‌رود. همچنین اگر کودک به همراه دارید خلیج هورس شو مکانی عالی برای شما خواهد بود. از آنجایی که از ماه مه تا سپتامبر، گشت ساحلی در این مکان حضور دارد، خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد و علاوه بر آن کافه‌هایی وجود دارد که خوراکی، اتاق تعویض لباس و تجهیزات غواصی کرایه‌ای را در اختیار گردشگران می‌گذارند. در سفر به برمودا شاید بد نباشد نظری هم به ساحل البو و خلیج جان اسمیت داشته باشید که نقاطی عالی برای شنا کردن محسوب می‌شوند.

هورس‌شو بی

هورس‌شو بی

هورس‌شو بی

هورس‌شو بی

همیلتون

همیلتون پایتخت برمودا و همچنین قلب فرهنگی و تجاری آن به شمار می‌رود که چشم اندازی مشرف به بندرگاه دارد. ساختمان‌های استعماری رنگارنگ ردیف شده در کنار خیابان‌ها و همچنین میزبانی بهترین فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها، گالری‌ها و موزه‌های  برمودا از این شهر مقصدی جذاب ساخته‌اند. خیابان فرانت شلوغ‌ترین منطقه‌ در همیلتون است. کشتی‌های کروز در کنار این خابان پهلو می‌گیرند. از جمله برخی از باشکوه‌ترین و زیباترین بناهای این شهر می‌توان به برمودا کابینت بیلدینگ، کلیسای جامع آنجلیکان، کلیسای پروتستان سنت اندرو و کلیسای سنت پائول اشاره کرد که قدمت همه‌ی آن‌ها به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد. از دیگر جاذبه‌های شهر می‌توان از ساختمان پارلمان برمودا، تالار شهر و مرکز هنری نام برد که تماشای همه‌ی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. سعی کنید دست کم یک روز کامل را به بازدید از این شهر زیبا اختصاص دهید.

همیلتون

همیلتون

همیلتون

همیلتون

همیلتون

سنت جرج (St. George's)

جزیره سنت جرج محل تولد برمودا است. کشور انگلستان پس از اینکه یکی از کشتی‌های تجاری‌اش در سال ۱۶۰۹ در این جزیره به گل نشست، ادعا کرد مالک برمودا است. اولین مهاجران در سال ۱۶۱۲ وارد خاک این جزیره شدند و شروع به زندگی کردند. امروزه این مکان که میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، بزرگ‌ترین سکونتگاه انگلیسی‌ها در نیمکره‌ی غربی زمین است. ویژگی سنت جرج، خانه‌هایی با رنگ روشن است که در خیابان‌های پر یچ و خم پخش و پلا شده‌اند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره کلیسای سنت پتر است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. فرهنگ حاکم بر این منطقه و تعدادی موزه و کلیسا ارزش بازدید از آن را بالا می‌برند.

سنت جرج

سنت جرج

سنت جرج

کلیسای سنت پتر (St. Peter's Church)

ساخت کلیسای سنت پتر در سال ۱۶۱۲ تکمیل شد. سنت پتر قدیمی‌ترین کلیسای  مورد استفاده در نیمکره‌ی غربی زمین به شمار می‌رود. معماری این کلیسا هنوز هم مثالی عالی و قابل احترام از سبک معماری قرن هفدهم است. محراب دست ساز از جنس سرو قرمز، یکی از قدیمی‌ترین قطعات چوبی در برمودا است که به زیبایی این مکان می‌افزاید. از دیگر موارد برجسته در کلیسای سنت پتر می‌توان به مجموعه‌ی نقره و ظرف مخصوص نگهداری آب مقدس اشاره کرد که گفته می‌شود بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارند. حیاط کلیسا همچنین شامل تعداد زیادی نقش برجسته است که قدمت آن‌ها به بیش از ۳۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

کلیسای سنت پتر

کلیسای سنت پتر

کلیسای سنت پتر

دژهای جزیره سنت جرج

به دلیل موقعیت استراتژیکی برمودا در اقیانوس اطلس و موقعیت آسیب‌پذیر جزیره سنت جرج، تعدادی دژ برای محافظت از این جزیره ساخته شده است. این دژها یا قلعه‌ها از قرن شانزدهم تا سال ۱۹۵۶ از سواحل بریتانیا دفاع می‌کردند و امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو فهرست شده‌اند. قلعه‌ی کاملا بازسازی شده‌ی سنت کاترین، شامل یک گالری از تصاویر متحرک (شهر فرنگ) است که تاریخ برمودا را به تصویر می‌کشند. علاوه بر این گالری باید به مجموعه‌ای از سلاح گرم به همراه کپی‌هایی از جواهرات بریتانیای کبیر اشاره کرد. اگر به مکان‌های تاریخی اینچنینی علاقه دارید، نباید بازدید از این قلعه‌ها را از دست داد.

دژ در سنت جرج

دژ در سنت جرج

دژ در سنت جرج

دژ در سنت جرج

برمودا ریلوی تریل (Bermuda Railway Trail)

برمودا ریل‌وی تریل، راهی عالی برای تماشای بخش‌های پنهان برمودا است. این مسیر قابل توجه ۲۹ کیلومتری را که از میان صخره‌ها، بیشه‌ها، سواحل و تلماسه‌ها می‌گذرد، می‌توان با پای پیاده یا سوار بر دوچرخه پیمود که بستگی به انتخاب و وقت خودتان دارد، که البته ما پای پیاده را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که فرصت بیشتری برای بازدید در اختیارتان قرار می‌دهد. یادتان باشد سایه‌ی زیادی در این مسیر وجود ندارد، بنابراین مطمئن شوید آب کافی و کلاه آفتاب گیر به همراه داشته باشید.

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

برمودا ریلوی تریل

کارگاه کشتی سازی نیرو دریایی سلطنتی (Royal Naval Dockyard)

جزیره‌ی سامرست، میزبان این کارگاه کشتی سازی است. به نظر می‌رسد، این مکان به مدت ۱۷۵ سال خانه‌ی نیروی دریایی سلطنتی بوده است که امروزه با  کارگاه ساخت کشتی‌های کروز چند میلیون دلاری شناخته می‌شود. این کارگاه در قرن هجدهم، توسط برده‌ها و محکومان به کار اجباری ساخته شد و امروزه به رستوران، فروشگاه و استودیو کشتی سازی تبدیل شده است. از آنجایی که تمام کشتی‌های کروز به این مکان می‌آیند، همه چیز در اینجا بسیار گران است. خوشبختانه می توان از گشت و گذار در اطراف آن هم لذت کافی برد. کافی است یک بستنی بگیرید و در اطراف سرگردان شوید و به تماشای مردم بپردازید. همچنین امکان غواصی با لوله‌ی تنفسی و بازی گلف هم برای شما فراهم است. در ضمن برنامه‌های آموزشی دلفینی که در کارگاه برگزار می‌شود فرصتی عالی را برای تعامل با این موجودات دوست داشتنی در اختیار علاقمندان می‌گذارد.

برمودا

برمودا

برمودا

برمودا

برمودا

موزه ی دریایی برمودا (Bermuda Maritime Museum)

موزه‌ی دریایی برمودا که امروزه به موزه‌ی ملی برمودا شهرت یافته، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های موجود در کارگاه کشتی سازی نیروی دریایی سلطنتی است که خود در  بزرگ‌ترین قلعه‌ی نظامی برمودا قرار دارد. لاشه‌‌ی کشتی‌ها، جنگ‌ها، مسابقات قایق بادبانی و هنر دریانوردی تنها بخشی از موضوعاتی هستند که در این موزه به نمایش در می‌آیند. به طور کلی این موزه ۵۰۰ سال تاریخ و فرهنگ برمودا را معرفی می‌کند که بازدید از آن اطلاعات بسیار جامعی را در اختیارتان می‌گذارد.

موزه دریایی برمودا

موزه دریایی برمودا

موزه دریایی برمودا

موزه دریایی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی

برای تماشای یکی از الهام بخش‌ترین جاذبه‌های طبیعی برمودا مجبور هستید سفری به اعماق زمین (۳۷ متر) داشته باشید. گمان می‌رود که این غارها بیش از ۳۰ میلیون سال قدمت دارند، اما هر دوی غارهای کریستالی و فانتزی به طور اتفاقی در سال ۱۹۰۷ یعنی حدود ۱۰۰ سال قبل کشف شدند. استخرهای بسیار جذابی در این غارها وجود دارد که اگر مشتاق باشید می‌توانید در آن‌ها به شنا کردن بپردازید. غارهای یاد شده کوچک هستند و شما دقیقا در سفری ماجراجویی نخواهید بود، اما به واقع زیبایی آن‌ها، ارزش وقت گذاشتن دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، حتما بازدید از این غارها را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید.

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

غارهای کریستالی و فانتزی برمودا

آکواریوم، موزه و باغ وحش برمودا (BAMZ)

آکواریوم، موزه و باغ وحش برمودا در روستای عجیب و غریب فلتز قرار دارد که شامل یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های جهان و همچنین محل زندگی بیش از ۳۰۰ گونه پرنده، لاک‌پشت و پستاندار بومی جزیره است. این مکان در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده و به طور کلی سه جاذبه‌ی مختلف (آکواریوم، موزه و باغ وحش) را در یک مجموعه ارایه می‌دهد.  برای بازدید و لذت بردن از کل مجموعه به ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارید اما بی شک ارزش بازدید از آن را خواهد داشت، بویژه اگر کودکی به همراه داشته باشید. تورهای رایگان بازدید از مجموعه، در ساعت ۱:۱۰ هر روز (از ماه آوریل تا سپتامبر) برگزار می‌شوند. اما در ماه‌های دیگر، این تورها تنها در روزهای شنبه و یکشنبه اجرا می‌شوند. تمرکز اصلی این مکان بر روی حفاظت از محیط زیست قرار دارد، بنابراین  باید انتظار دیدن گونه‌های کمیابی را داشته باشید. آکواریوم بیش از ۲۰۰ گونه ماهی و مخلوق دریایی شامل مرجان‌های زنده، کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و فک‌های بندرگاه را در خود نگه می‌دارد. موزه‌ی تاریخ طبیعی نیز بین آکواریوم و باغ وحش قرار دارد که می‌توانید اطلاعات مفیدی از آن کسب کنید.

آکواریوم برمودا

آکواریوم برمودا

آکواریوم برمودا

آکواریوم برمودا

آکواریوم برمودا

طبیعت محافظت شده ی تالاب اسپیتال (Spittal Pond Nature Reserve)

تالاب اسپیتال در منطقه‌ی اسمیتز برمودا قرار دارد که بزرگ‌ترین طبیعت محافظت شده و پارک ملی برمودا به شمار می‌رود. این ناحیه در زمینی به وسعت ۲۶ کیلومتر مربع پراکنده شده است. مسیرهای پیاده‌روی که در سرتاسر پارک وجود دارد فرصتی عالی را برای گشت و گذار و تماشای چشم اندازهای بسیار زیبا در اختیار گردشگران می‌گذارد. همچنین پارک یاد شده، بین ماه‌های نوامبر و مه، میزبان دست کم ۲۵ گونه پرنده‌ی آبزی است. اگر به موهبت‌های طبیعی علاقمند هستید، یکی از بهترین نقاطی که می‌توانید در سراسر برمودا پیدا کنید همین طبیعت بکر و محافظت شده است.

پارک ملی اسپیتال

پارک ملی اسپیتال

پارک ملی اسپیتال

پارک ملی اسپیتال

فانوس دریایی گیبز هیل (Gibb's Hill Lighthouse)

فانوس دریایی گیبز هیل، همانگونه که از اسمش بر می‌آید، روی تپه‌ای در منطقه‌ی سات‌همپتون واقع شده است. پایه‌ی فانوس ۲۴۵ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. خود فانوس با بیش از ۳۵ متر طول یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این ناحیه به شمار می‌رود. همچنین باید اشاره کنیم که فانوس ذکر شده، یکی از قدیمی‌ترین فانوس‌های آهنی دنیا هم محسوب می‌شود که ساخت آن سال ۱۸۴۴ در انگلستان شروع شد. اگر مشتاق هستید چشم اندازی پانوراما از برمودا و خط ساحلی را تماشا کنید، اطمینان می‌دهیم مکانی بهتر از بالای فانوس گیبز هیل وجود ندارد. البته برای این کار باید ۱۸۵ پله را بالا بروید تا به بالای آن برسید، با این حال، مطمئن باشید که پس از تماشای منظره‌ی زیبا و بی‌نظیر، به ارزش پیمودن این همه پله، پی خواهید برد. برای اینکه هنگام بالا رفتن خسته نشوید، بهتر است این کار را به آرامی به همراه استراحت‌های کوتاه انجام دهید.

فانوس دریایی گیبز هیل

فانوس دریایی گیبز هیل

فانوس دریایی گیبز هیل

فانوس دریایی گیبز هیل

 



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 95
    کل نظرات کل نظرات : 27
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 71
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 225
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 7
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 23
    آي پي امروز آي پي امروز : 24
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 75
    بازدید هفته بازدید هفته : 896
    بازدید ماه بازدید ماه : 15561
    بازدید سال بازدید سال : 70344
    بازدید کلی بازدید کلی : 905903

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.207.126.53
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :
    خبرنامه

    خبرنامه

      براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



      آخرین نطرات کاربران

      آخرین نطرات کاربران

        axoniouffaxoniouff - <a href=http://cialiswwshop.com/>buy cialis 20mg</a> - 1400/5/15
        axoniouffaxoniouff - <a href=https://ponlinecialisk.com/>cheap cialis</a> - 1400/4/28
        axoniouffaxoniouff - <a href=http://vskamagrav.com>kamagra 100 without prescription - 1400/3/25
        JefferySamJefferySam -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Уфа</a> - 1400/1/19
        JefferyJawJefferyJaw -
        <a href="https://vk.com/aktualnie_vakansii_russia">Работа в Перекрёстке Саратов</a> - 1400/1/19
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - Hello good time

        I came here last week and used it and came back to collect information for my university

        Thank you for your good site

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a>

        <hr />

        سلام وقت بخیر

        من هفته پیش اومدم اینجا و کلی استفاده کردم و دوباره اومدم که برای دانشگاهم اطلاعات جمع آوری کنم

        ممنون ازتون بابت سایت خوبتون

        <strong><a href="http://iemt.ir/kharatin/">روغن خراطین</a></strong> 100 درصد اصل

        -.:.-.:.-

        <a href="https://iemt.ir/"><strong>کانون طب ماندگار ابن سینا ایران</strong></a> - 1399/8/14
        روغن خراطینروغن خراطین - سلام امیدوارم روز سرشار از انرژی داشته باشید و البته کی خبر خوب بشنوید

        ممنون کلی برام مفید بود واقعا

        دلم نیومد کامنت نزارم و تشکر نکنم - ممنون ادمین - 1399/7/15
        brand cialis onlinebrand cialis online - Generic Viagra Testimonials ZorieRedlero https://cialiser.com/ - Cialis Cruila Can Amoxicillin Cure Blackheads erroft <a href=https://cialiser.com/#>Cialis</a> Adeddy Kamagra Gratis - 1399/6/24
        where can i buy cialis on linewhere can i buy cialis on line - Levitra For Sale On Ebay ZorieRedlero https://cialisse.com/ - buy cialis Cruila cialis and tinnitus erroft <a href=https://cialisse.com/#>cialis vs viagra</a> Adeddy Viagra 100mg Online Reputable Site - 1399/5/30

        درباره ما

          معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

        کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به torist بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.